fredag 2 juli 2010

Bodström och hans datalagring

Herr Bodström skriver idag en lång lista på frågor man bör ställa till Beatrice Ask vid tillfälle. Många frågor som man kan förstå och hålla med om, även om jag måste fråga mig varför Bodström inte själv åtgärdade punkterna när han hade möjligheten för snart fyra år sedan...?

Jag hakar upp mig på frågan om datalagringsdirektivet där Bodström verkar nästan naivt opåläst på gränsen till dum - jag citerar:

3. Varför är Sverige ett av de fyra länder i hela EU som inte har infört direktivet om datalagring när polisen anser att detta är så oerhört viktigt?

Det som är lite roligt är att han missat att det i många fall strider mot olika länders grundlag, som till exempel Tyskland. Tyska författningsdomstolen har kommit fram till att datalagringsdirektivet är olagligt. Dessutom redan i mars, så det borde till och med en fotbollsspelande advokat som ibland hinner med att vara politiker ha lagt märke till.

Annars kanske någon som träffar på herr Bodström kan vara vänlig att förklara för honom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar