torsdag 22 april 2010

Ner - ner - ner

Vid en första anblick i morse såg läget ut att bli någorlunda stabilt, en svag uppgång verkade inleda Stockholmsbörsen. Fast jag noterade redan då att ABB föll tungt, troligtvis beroende på ett svagt första kvartal. Plarcera.nu publicerar en analys (länk Avanza) som utlovar stärkt läge längre fram, så jag hänger nog kvar ett tag till.

Det är svårt med målkurs och lägstanivå för ABB för min del. Innehavet är litet, men har funnits med ett tag så det finns en vinst att ta hem, om man nu skulle bli feg och vilja sälja. Som det känns idag är målkursen för försäljning någonstans runt 160-170:-, lite beroende på hur fort det tar sig. Min lägstanivå ligger kanske runt 140:-, där har jag fortfarande gjort en vinst och courtaget känns överkomligt.

Det är aldrig kul att se att ett innehav ligger på topp 5 förlorare idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar