tisdag 13 april 2010

Swedbank

Efter gårdagens fundering kring försäljning av Swedbank hittade jag en analys hos Avanza. Det är ju ett tag sedan artikeln publicerades (vid 64,70 kr rekommenderar man öka, men dagens handel inleds runt 76kr), men den talar om goda förutsättningar för Swedbank på 6-12 månaders sikt.

Själv gillar jag inte riktigt Swedbank, men jag vet inte varför. Jag har både bra och dåliga erfarenheter av banken som privatperson; goda kontakter med "min" bank men dåligt mottagande när man kommit som ny presumtiv kund till en annan bank på annan ort alternativt då man försökt att utföra bankärenden på en Swedbank som ligger närmare bostaden än det egna bankkontoret.

Jag tror att jag hänger kvar vid mina andelar ett tag till - syftet med aktierna var inte att göra kortsiktiga affärer utan att se dem som en investering på lite längre sikt, 6-18 månader eller mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar