onsdag 28 april 2010

Ytterligare investeringar

Utökade precis med TeliaSonera.

Det var vinsten och en del av innehavet från Volvo-aktierna som fick spridas över flera aktörer istället.

Jag är väl en av få som gillar Telia, därav investeringen. Men när kvalitet är viktigare än pris, så finns det få aktörer som kan konkurrera med Telia. Mobilt fungerar det t ex i norra Sverige där andra operatörer ej lyckas, jag har alltid bemötts på ett positivt sätt av Telias kundtjänst och jag har nästan uteslutande positiva erfarenheter av deras produkter.

Möjligtvis skulle jag kunna klaga på att det fasta abonnemanget är för dyrt och att deras utlandssamtal följer en opropotionerlig lista - men jag använder mindre aktörer för utlandssamtal.

Telia introducerades som en folkaktie 2000, staten sålde ut 30% av sitt innehav till en kurs på 85:-. Dagens kurs på TeliaSonera är en bit under 50:-, ungefär samma nivå som 2004.

Sneglade lite på Handelsbanken, en bank som jag gillar allt mer. Lite sent att köpa idag när aktien rusar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar