fredag 6 maj 2011

Uppåt, nedåt

Börsen känns fortfarande lite skakig, men trots att jag inte har kommenterat läget särskilt ofta har mina egna investeringar fortsatt. Särskilt skönt nu på vårkanten då det dimper ner utdelningar från många företag.

Trots att Tele2 tillhandahåller en i min erfarenhet urdålig tjänst så går det väldigt bra för dem och utdelningen kompletteras med en rejäl extrautdelning. Tele2 kan ses som ett komplement till TeliaSonera, även om jag helst skulle hålla mig borta från just Tele2.

Personligen avskyr jag gatuförsäljare, speciellt den sort som försöker kränga mobiltelefoner och abonnemang kring de butiker och offentliga platser där man mer eller mindre är tvungen att befinna sig. Tele2 har periodvis varit väldigt besvärliga men för egen del är det numera Telenor som oftast står ivägen.

Bilia gör fortfarande bra ifrån sig och aktien har stigit rejält i värde sedan jag köpte den. I genomsnitt +40%, även om jag sedan första köpet ligger nära 100% i vinst. Om jag skulle sälja idag, vill säga, på börsen kan man även förlora pengar.

Det verkar som att Lundin Minings planer på en merge med Inmet gått om intet och att man nu är ute efter att sälja bolaget. Det lutar åt att jag går ur, min vinst blir i så fall en bra bit över 100%, lättförtjänta pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar