onsdag 18 augusti 2010

Debatt

Tvärt emot mina principer slog jag på TV:n i morse och lyckades på så sätt börja dagen med någon form av debatt mellan Thomas Bodström och Beatrice Ask.

Det är intressant att se hur politiker hela tiden försöker skyffla över ansvaret på varandra; Bodström tycker att Ask inte gör något och Ask tycker att hon har infört saker som Bodström visserligen har föreslagit själv, men som han inte lyckats få igenom den rödgröna röran.

Jag klarade inte av mer än några minuter, dels eftersom polisen och justitieämbetet inte intresserar mig tillräckligt mycket, dels eftersom jag tycker att just de här båda ligger för nära varandra vad det gäller hur mycket Collateral Damage man tycker att gemene man ska ta för att polisen ska få de möjligheter som tydligen behövs för att de ska klara av sitt jobb.

Aftonbladets lögndetektor granskar Bodströms tidigare uttalande om att sveriges ministrar fått skatten sänkt med 100.000:- per år. Man kommer fram till att det är nästan sant, fast med en felmariginal på mindre än 10% så tycker jag nog att han har rätt ändå. Men vad spelar det för roll?

Det är inte bara ministrarna som fått sänkt skatt, utan även vi "vanliga dödliga". Jag är nöjd med skattesänkningarna, nettolönerna har ökat trots att löneutvecklingen i övrigt kanske har varit svag under den ekonomiska krisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar