tisdag 4 maj 2010

Börsen ner idag igen

Jaha, så inleds ytterligare en dag med fall på börsen. Ingen panik på mitt tak, jag har som sagt var tänkt att hålla i mina investeringar ett tag.

Det är lite oroväckande att Lundin Mining faller såpass mycket. Det känns som om bolaget hamnat i en nedåtgående trend, av någon anledning. -10% på en vecka och -14% på en månad, det svider lite. Fast totalt är jag ändå >+40% så det känns som en bra affär i vilket fall.

Man kan jämföra med Bilia som på en vecka ligger +2% och på en månad +11%. Lite mer stabil uppgång där. Dessutom kommer väl utdelningen på fredag. Det hade ju varit trevligt om man kunde få rabatt på bilköp och kanske framförallt reparationer också...

Bland mina senaste köp så ligger de kring nollstrecket under den dryga vecka som jag haft aktierna.

Jag har inte kommenterat mina fonder särskilt mycket, jag har tänkt att återkomma till ämnet när jag haft möjlighet att analysera situationen lite längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar