måndag 10 maj 2010

Djupdykning

Greklandskris hit och Greklanskris dit. I fredags blev det en djupdykning bland mina aktier och aktiefonder, naturligtvis.

Aktierna har jag i och för sig köpt för att ha på lite längre sikt, men det svider ändå när man får se minusposter i avkastningslistan. Är just nu ännu gladare över att jag lyckades sälja Volvo nästan på topp, även om mitt återköp ligger en bra bit över fredagens slutkurs. Skönt att ha flyttat över det till ett nästan "skattefritt" sparande.

Fonderna sjönk nästan oavsett inriktning, vilket kan vara lite underligt med tanke på hur lite många av mina innehav egentligen har att göra med vad som händer i Grekland och i EU. Men allt hänger ihop på ett närmast oroväckande sätt ändå, så helt oväntat är det ju inte.

Jag har tänkt att återkomma med ett längre inlägg om mina teorier kring småspararnas inflytande på aktiemarknaden längre fram, kanske hinner jag med det idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar