torsdag 27 maj 2010

Privata Affärer

Nu blev det visst lite gratisreklam, men det gör så lite så. Jag har redan gjort gratisreklam för flera bolag och dessutom brukar jag ösa guld över Avanza så fort jag får möjlighet.

Senaste numret av Privata Affärer damp ned i brevlådan igår. Ja, jag prenumererar, mest därför att jag känner mig relativt ny på investeringsområdet och därför känner att jag vill orientera mig något, om än på en ganska lätt nivå.

Det är spännande att se hur de påverkar marknaden genom sina tips, trots att de för det mesta kommer flera dagar efter det att tipsen skrevs. Är det verkligen så många som följer tryckta investeringstips så slaviskt? Detsamma gäller för övrigt även Dagens Industri, men där är man lite snabbare eftersom DI trots allt kommer ut nästan varje dag.

--

Marknaden går upp idag, även om det är lite lugnare än vad det var under gårdagen. Måhända laddar man inför en sedvanlig fredagsyra på börsen, det är konstigt att finansvalparna hänger på börsen till sent på fredagseftermiddagarna, man hade väl kunnat vänta sig att de satt på något hak och pimplade champagne. Eller i en Concorde på väg till New York.

Hos mig backar Swedbank, kanske inte så konstigt med tanke på att det inte är Sveriges mest stabila bank, samt Bilia. Kursen på Bilia fick ett rejält uppsving igår, så det är nog dags att jämna ut något.

Fördelningen aktier - fonder är fortfarande ca 60% - 40%. Det innebär att samtliga marknader i min protfölj utvecklats ungefär lika dåligt. Men det var inget oväntat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar