torsdag 27 maj 2010

Konsten att inte kommentera politik

Jag kan inte låta bli att förundras över hur dålig herr Bodström tycks vara på att uttrycka sig. Och ändå läser jag vad han skriver...

Bodströmsamhället är inspirerat av en kombination av Karl Marx och 1984 (Orwell).

Givetvis ska du bestraffas om du lyckats köpa något billigt och sedan behålla det tills dess att det blir dyrt. Du som har gjort en bra affär måste ju se till att täcka upp för idioterna som inte klarar av att hantera sin egen ekonomi, precis som EU nu gör för Grekland.

Jag citerar:
Men visst kommer det innebära att den som har ett femtonmiljoners hus i Djursholm kommer att få betala mer i skatt än en radhusägare i Bredäng. Tycker man att det är rättvist ska man rösta på oss. Om man tycker de ska betala lika och att de allra rikaste ska få behålla sina stora skattesänkningar, då ska man rösta på moderaterna.
Nej, jag ska inte rösta på Socialdemokraterna. För jag tycker inte att man ska beskattas för de tillgångar man har, tillgångar som är köpta för redan skattade pengar och tillgångar som dessutom ska beskattas en gång till om man råkar sälja någon gång i framtiden. För det finns väl ingen socialdemokrat som skulle kunna tänka sig att höja det skattegrundande inköpsvärdet med fastighetsskatten varje gång den betalas?

1. Köp ett hus för skattade pengar. Minst 33% i skatt på inkomsterna som gett dig 100% av köpeskillingen.
2. Betala x% i fastighetsskatt varje år.
3. Sälj huset med en liten vinst. Skatta 30% på vinsten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar