onsdag 23 juni 2010

Finansiellt inlägg

Sommartider innebär höjda utgifter. Fast jag är ganska nöjd ändå, på något sätt har jag lyckats få till marginaler så att det faktiskt inte känns så farligt. Det är klart, det är inga stora delar av junilönen som avsätts till rent sparande, men å andra sidan är investering i eget välbefinnande också ett sätt att spara.

Värt att notera är att skattepengarna inte kommer i närheten av semesterbudgeten. Tyvärr tror jag att alldeles för många svenskar använder de pengarna för att "festa till det" lite extra.

Gårdagen innebar en lätt nedgång för portföljen. Fondandelarna slutade visserligen på ett svagt plus, men nedgången på aktierna närmade sig 1%, så på det hela taget blev det en lite nedgång. Samtliga innehav i aktieportföljen är dock fortfarande på plus.

Man brukar säga att man ska sälja av sina innehav till midsommar och köpa igen till kräftskivan - eller var det tvärt om? Hur som helst har det så länge jag kan minnas blivit nedgångar under sommaren, men som sagt var, jag har för avsikt att ha mina innehav längre än så och ser därför inte någon anledning att sälja i nuläget.

Ett finansiellt inlägg således - helt utan politik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar