torsdag 24 juni 2010

Tröttsamt, Bodström!

Först får jag be om ursäkt för att jag skrivit Tomas i stället för Thomas de gånger jag nämnt Bodström. Det var inte avsiktligt. Jag ska försöka bättra mig.

Thomas Bodström skrev ytterligare ett inlägg i debatten kring Carl Bildt och Lundin Petroleum i går, det finns att läsa här.

För Socialdemokraterna vore det fenomenalt om Carl Bildt skulle ta en time-out under den tid som rättsprocessen varar, eftersom det sannolikt kommer att ta mycket lång tid. Bodström försöker förtvivlat dra med resten av Alliansen ner i träsket, givetvis med Reinfeldt som första och största mål.

Min bildade uppfattning är att det är bäst för Sverige om Carl Bildt fortsätter som utrikesminister, åtminstone tills dess att det konstaterats att han sannolik har begått ett brott. Det räcker alltså inte i mina ögon med att ett företag där han ingått i styrelsen har gjort något fel - han måste även ha känt till och sanktionerat handlingarna för att det ska vara brottsligt i mina ögon.

Nu har inte jag samma rättsuppfattning som fotbollsspelare i allmänhet och Thomas Bodström i synnerhet, men jag tror att min rättsuppfattning ligger närmare gemene man än vad Bodströms gör.

Personligen tror jag att det skulle uppfattas som underligt i det internationella samhället om Sverige får för sig att smutskasta fredsmäklaren från Jugoslavien. Carl Bildt var först EU:s utsände under Balkankonflikten och senare även FNs generalsekreterares sändebud i Balkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar