torsdag 10 juni 2010

Kommentar Byggmax

Byggmax har gått ner drygt 2,5% den senaste veckan, vilket i princip är sedan introduktionen. Det är väl inte så konstigt, egentligen, även OMXSPI är ner under perioden.

Jag är fortfarande intresserad av företaget, mest därför att de håller på med något som jag tror mig förstå, och man ska begränsa sina investeringar till det man förstår. Bostaden gör att man ibland behöver byggmaterial och Byggmax har hyggligt utbud till bra priser.

En sak jag gillar med Byggmax är att man kan se lagersaldo på hemsidan. Allt fler branscher inser nyttan av att fler kunder blir nöjda när de redan innan de åker till butiken kan se om varorna man söker finns i lager eller ej. Bonuspoäng för att man kan se exakt saldo, det är bättre än till exempel NetOnNet som bara visar om varan finns, men inte i hur många exemplar.

Eftersom jag har annat att göra om dagarna än att surfa efter byggvaror har jag inte kontrollerat med konkurrenterna, men jag tror att Byggmax har skaffat sig ett övertag genom den här tjänsten. Man kan dessutom, direkt från hemsidan, lägga en beställning och få varorna hemkörda istället. Smidigt, om än något dyrt. Men det blir säkert bättre.

Byggmax är en potentiell investering, just nu tillåter inte min planering den typen av investering, men efter sommaren kan det nog vara läge igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar