fredag 24 september 2010

Och nu till något helt annat...

Det är fredag. Nästan helg.

Börsen klättrar något, trevligt för dem av oss som har lite slantar sparade. Det är dessutom lönehelg för några av oss, också det kan vara trevligt. Om man har ett sansat synsätt på sparande är det alltså dags att sätta undan en del av lönen, helst 10% till sig själv i syfte att se pengahögen växa.

Portföljen innehåller nu tiotalet olika aktier och jag tror att jag kommer att stanna där ett tag. De innehav som redan finns behöver utökas och jag kan nog tänka mig att byta ut något bolag om det skulle behövas men med min begränsade erfarenhet tror jag att det blir svårt att ha koll på fler än tio bolag.

Ambitionen blir nu att försöka följa bolagen i portföljen och gradvis lära mig vad som kännetecknar en bra investering. Bäst utveckling så här långt har de lite mer riskabla småbolagen i protföljen; Bilia och Lundin Mining.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar